Enviat per: fgambus | Març 16, 2009

PLANOLES

planolesVaig estar dissabte a l’Escola d’Estiu de la Unió de Joves. Em van convidar a parlar-los sobre campanyes electorals a la xarxa. I ho vaig fer amb molt de gust.

He estimat i estimo la Unió de Joves perquè forma part de la meva pròpia història i del meu compromís polític. Des de que vaig deixar la organització, per raons d’edat, he anat seguint la seva evolució, les seves anades i vingudes i haig de confessar que així com en d’altres ocasions em quedava preocupat, perquè no hi veia en l’organització l’empenta que se li suposava o la voluntat ferma d’incidir en el debat polític al marge de consideracions estratègiques que no acaben de correspondre a una entitat política juvenil, dissabte vaig sortir de Planoles molt animat.

Poc a poc l’equip dirigent de la Unió de Joves ha anat forjant un grup de gent compromesa, preparada però en formació, relativament jove, ja que no t’hi trobes militants d’aquells que et fan pensar “però tu, a la teva edat, no hauries d’estar fent una altra cosa?”, i amb un parell de persones al capdavant que potser ni tant sols tenen voluntat de ser complementàries, però que donen un equilibri a l’entitat que li ha permès anar creixent en compromís sense diluir el que sempre ha estat la Unió de Joves, i mai ha deixat de ser del tot.

Surto, deia, molt content de Planoles. Content per la Unió de Joves, content perquè si la Unió de Joves és viva i creix vol dir que Unió Democràtica segueix sent un projecte atractiu per la gent jove o, per ser més rigorosos, per part de la gent jove. Content, també, pel país, perquè quan més de cinquanta joves s’apleguen a un lloc com Planoles, bonic com pocs però que ni és ben bé el centre de Catalunya ni és tampoc un lloc destacat per la seva oferta d’oci, i ja em perdonarà en Marc Prats -l’alcalde de Ribes de Fresser, a qui no coneixia i que sigui dit de pas em va causar una gran impressió-, vol dir que el compromís pel servei al país és viu. En tot cas, és viu entre un grup de gent que veu la importància que té oferir-se a la comunitat per tal de bastir un món millor. Compromís polític, compromís comunitari, compromís nacional. I joventut. I, el més important, el que més vull destacar, el que més alegria em va donar: un esperit crític esmolat, però amanit amb intel·ligència alhora d’expressar el que l’esperit crític fa veure i que els esperits acomodats i, o, mediocres, són incapaços de percebre.

Anuncis

Responses

  1. Comparteixo la teva opinió del moment de la Unió de Joves. Hi vaig ser-hi més tard que tu, en la cloenda, i quan ja hi havia gent que va haver de marxar, però els que van quedar actius, compromesos i amb les idees clares.

  2. Gràcies Salva!

  3. Gràcies per aquest post. La veritat és, que aquesta 15à escola d’hivern de la UJ ha estat tot un èxit!. També és cert que totes les generacions que ens heu precedit ha transmès aquella estima a la UJ i al País que, convençut ho dic, perdurarà en el temps!

    Pep Moliné

  4. Per nosaltres, un honor invitar-vos i comptar amb la vostra ajuda i coneixements!!
    Realment, aquestes paraules ens donen molta empenta. Queda molt per fer, però cada dia la llum està més propera!!! I sí, Paco, Unió està i estarà més viva que mai, ara només ens toca acabar de comunicar-la. L’experiència diària em diu que els joves la necessiten!!

  5. Gràcies Pep! Va ser un plaer!

  6. Gràcies Iban!


Deixa un comentari

Categories

